
Gestiunea comună a activităţilor componente ale serviciilor de salubrizare, care se află în responsabilitatea membrilor asociaţiei, va fi realizată sub forma gestiunii delegate, în baza contractelor de delegare a gestiunii care vor fi atribuite operatorilor în urma procedurilor de licitaţie publică organizate în acest scop - pentru a se încadra în condiţiile impuse de POS Mediu pentru obţinerea finanţării din fonduri europene (atribuirea directă a acestora, chiar cu respectarea regulilor impuse de lege pentru atribuirea directă, nu corespunde criteriilor obligatorii impuse în acest sens de POS Mediu).
Prin urmare, toate contractele de delegare vor fi atribuite prin licitaţie publică, conform procedurilor prevăzute de legislaţia privind achiziţiile publice şi cu respectarea legislaţiei privind serviciile de utilităţi publice, respectiv de salubrizare.
Gestiune delegată este modalitatea de management prin care autorităţile administraţiei publice locale (sau, după caz, ADID) atribuie unuia sau mai multor operatori licenţiaţi gestiunea unui serviciu sau a unei activităţi componente a serviciului, a cărei responsabilitate revine respectivei UAT, precum şi concesiunea infrastructurii aferente. Delegarea gestiunii unui serviciu comunitar de utilităţi publice implică dreptul şi obligaţia operatorului de a administra şi exploata infrastructura aferentă serviciului/activităţii delegat(e). Delegarea gestiunii poate fi făcută de ADID, în numele şi pe seama UAT membre, în temeiul mandatului ce i-a fost conferit de acestea.
Membrii ADID au stabilit, prin Documentul de poziţie, delegarea gestiunii serviciilor pentru activităţile de colectare, transport, prelucrare şi depozitare a deşeurilor, exclusiv în baza unor contracte de delegare privind diferitele activităţi ce compun serviciile. Contractele se atribuie prin procedura licitaţiei publice prevăzută de OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.
Niciuna dintre părțile prezentului acord nu va realiza individual nici un fel de contract de delegare a gestiunii privind serviciile menționate mai sus.
În vederea exploatării infrastructurii create prin proiect, se vor implementa următoarele contracte de delegare a serviciilor de salubrizare în județul Timiș:
CD 1. Contract de delegare prin concesionare a serviciului de operare a depozitului de deșeuri Ghizela.
Contractul a fost atribuit prin procedură de achiziție publică asocierii S.C. Retim Ecologic Service S.A. și S.C. RER Servicii Ecologice S.R.L, a fost semnat la data de 22.06.2013 şi are o durată de 168 luni (14 ani).
CD 2. Contract de delegare de gestiune prin concesiune a serviciilor de operare a stației de transfer Timișoara și a centrelor de colectare de la Jimbolia, Deta și Făget, de pe raza județului Timiş, precum şi de transport al deşeurilor de la staţia de transfer/centrele de colectare la depozitul de deşeuri nepericuloase de la Ghizela.
Contractul atribuit prin procedură de achiziţie publică operatorului S.C. POLARIS – M HOLDING SRL Constanța şi semnat în data de 24.07.2014 are o durată de 144 de luni,
Cele două contracte au fost atribuite de ADID Timiș, prin procedură de achiziție publică, în numele și pe seama C.J. Timiş.
CD 3. Contract/contracte de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului public de colectare-transport deșeuri menajere pentru cele cinci zone din județul Timiș.
Va fi atribuit/vor fi atribuite de ADID Timiș, prin procedură de achiziție publică, în numele și pe seama unităților administrativ-teritoriale membre.
Se vor atribui minimum 1, maximum 5 contracte de delegare a activităților de colectare și transport la stația de transfer/centrele de colectare (pentru patru zone), respectiv direct la depozitul Ghizela (pentru zona 0) a deșeurilor solide municipale, câte un contract pentru fiecare zonă de transfer din județul Timiș.
Tarife
În prezent, tarifele aplicate la populație sunt cele stabilite de operatorii de salubrizare care deservesc localitățile din județ, conform contractelor de salubrizare existente.
După finalizarea procedurii de delegare a serviciilor de colectare, pe cele 5 zone ale județului, vor fi aplicate tarifele stabilite prin contractele de delegare care se vor încheia, tarife care vor respecta prevederile Planului anual de evoluție a tarifelor, inclus în Aplicatia de Finanțare (aprobată de Comisia Europeana)
Tarifele vor fi aplicate diferențiat pentru populația din zona rurală și urbană, respectiv pentru consumatorii casnici-noncasnici.
Tarifele inițiale, precum și mecanismele de ajustare ulterioară sunt cele stabilite în urma analizei cost-beneficiu,conform următoarelor principii generale:
- acoperirea tuturor costurilor operaționale, costurilor financiare, costurilor de întreținere și reparații, precum și a costurilor corespunzătoare investițiilor aflate în sarcina operatorilor
- reflectarea principiului "poluatorul plătește"
- asigurarea resurselor pentru dezvoltarea durabilă
- respectarea nivelului de suportabilitate a populației
- acoperirea redevenței, în cazul contractelor de delegare privind exploatarea rampei ecologice, a stației de transfer/centrelor de colectare, a stației de tratare mecano-biologică și a stației de sortare.
Tarife la depozitul Ghizela
Notă: Tariful tratării mecano-biologice include și costul de depozitare a deșeurilor rezultate în urma tratării.
Tarife la stația de sortare Timişoara
- preluare deşeuri reziduale – 131 lei/t
- preluare deşeuri reciclabile – 44,7 lei/t fără TVA
Tarif de operare a stației de transfer/centrelor de colectare: 82,77 lei/t fără TVA
Tarife populație
Viitoarele tarife pentru consumatorii casnici si diferenţiat pentru agenţii economici se vor stabili dupa finalizarea procedurii de atribuire a contractelor de delegare prin concesiune a serviciilor de colectare în cele 5 zone ale judeţului Timiş. Aceste tarife nu vor depaşi tarifele maxime aprobate conform Planului anual de evolutie a tarifelor inclus in aplicatia care a stat la baza finanţării proiectului din fonduri europene.
Noutăți
- Consiliul Judeţean Timiş anunţă finalizarea proiectului „Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Timiş”, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), prin Programul Operaţional Sectorial Mediu 2007 - 2013, axa prioritară 2, „Dezvoltarea sistemelor de management integrat al deşeurilor şi reabilitarea siturilor istorice contaminate”. Finalizarea proiectului a fost marcată printr-o conferinţă care a avut loc în data de 26.05.2016, orele 11:00, la sediul Consiliului Judeţean Timiş, din municipiul Timişoara, Bd. Revoluţiei din 1989, nr.17, sala Multifuncţională.
- Consiliul Judetean Timis si Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Deseuri Timis anunta lansarea licitatiei pentru DELEGAREA GESTIUNII PRIN CONCESIUNE A SERVICIILOR DE COLECTARE - TRANSPORT AL DESEURILOR MUNICIPALE DIN CELE CINCI ZONE ALE JUDETULUI TIMIS, in data de 26.05.2016.
- Consiliul Judetean Timis anunta finalizarea si receptia lucrarilor de inchidere a depozitelor de deseuri urbane neconforme Parta Sag (decembrie 2015), Buzias, Lugoj si Faget (noiembrie 2015).
- Consiliul Județean Timiș vă prezintă câștigătorii concursurilor pentru liceeni și studenți organizat în cadrul proiectului “Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Timiş” și vă invită să citiți lucrările premiate. Mai multe informații găsiți accesând pagina Publicitate - Mass-media secțiunea Anunțuri.
- Vă invităm la Ziua Porților Deshise Ghizela! Mai multe informații găsiți accesând pagina Publicitate - Mass-media secțiunea Anunțuri.
- Vă invităm să participați la campania de conștientizare a opiniei publice din județul Timiș: dezbateri, mese rotunde, concursuri cu premii pentru liceeni și studenți, Ziua porților deschise la Ghizela. Mai multe informații găsiți accesând pagina Publicitate - Mass-media secțiunea Anunțuri.
- Vă invităm la dezbateri în comunele și orașele din județul Timiș! Pentru a afla detalii despre modul de colectare selectivă care se va aplica în curând în județul Timiș, vă invităm să participați la dezbaterile care se vor desfășura începând cu 19 octombrie 2015 în întregul județ. Va invitam să consultați planificarea din pagina Publicitate - Mass-media secțiunea Anunțuri, pentru a alfa când și unde va avea loc dezbaterea din localitatea dv.
- Vă invităm la dezbateri! Pentru a afla detalii despre modul de colectare selectivă care se va aplica în curând în județul Timiș, vă invităm să participați la mesele rotunde care se vor desfășura în zilele de 12 și 13 octombrie 2015. Mai multe informații găsiți pe pagina Publicitate - Mass-media secțiunea Anunțuri.
- În urma desfășurării procedurii de achiziţie publică, în baza contractului semnat cu IRIDEX Group Plastic SRL, CJ Timiș a achiziționat echipamente in valoare de 5.878.948,29 lei, astfel: 278 containere tip clopot pentru colectarea sticlei, 44.144 pubele pentru colectare deşeuri reziduale și 35.687 recipiente pentru compostare în gospodării. Întreaga cantitate de echipamente de colectare (pubele și saci) achiziționată de CJ Timiș va fi completată de operatorii care vor câștiga licitația pentru atribuirea serviciilor de colectare în cele 5 zone în care a fost împărțit județul și pusă la dispoziția timișenilor
- Consiliul Judetean Timis anunta finalizarea si receptia lucrarilor de inchidere a depozitelor de deseuri urbane neconforme Jimbolia si Sannicolau Mare (decembrie 2014)
- SC POLARIS M HOLDING SRL Constanța a demarat activitatea de operare a stației de transfer al deșeurilor Timișoara și a centrelor de colectare de la Jimbolia, Deta și Făget de pe raza județului Timiș, precum și de transport al deșeurilor de la stația de transfer și centrele de colectare la depozitul de deșeuri nepericuloase Ghizela. Concesionarea serviciilor s-a realizat prin parcurgerea procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului între compania menţionată, a cărei ofertă a fost desemnată câştigătoare, şi Consiliul Județean Timiș.
- Au fost finalizate şi recepționate lucrările la stația de transfer al deșeurilor din Timișoara şi la centrele de colectare a deșeurilor de la Jimbolia, Deta și Făget. Acestea deservesc depozitul central de la Ghizela în vederea gestionării integrate a deșeurilor municipale din întregul județ. Stația de transfer Timişoara preia deşeurile reziduale din Zona 1 a Timişului - cu excepţia Municipiului Timişoara şi a unor localităţi învecinate - și completează activitatea stației de sortare RETIM, realizată într-un proiect al Primăriei Timișoara.

Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operational Sectorial Mediu. Investim in mediu. Credem in viitor.
Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro.
Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.