"Viitorul e în mâinile noastre. Păstrează Timişul curat!"

triangle
Deseuri Timis

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş (ADID) s-a constituit prin asocierea tuturor unităţilor administrativ-teritoriale de pe raza judeţului, inclusiv Consiliul Judeţean, în scopul realizării proiectului de interes comun "Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Timiş".

 

ADID reprezintă structura de colaborare și cooperare intercomunitară a unităților administrativ-teritoriale membre, constituită și organizată în baza prevederilor Legii administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, ale Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii serviciilor de salubrizare a localităților nr. 101/2006, cu modificările și completările ulterioare și ale Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005.

 

Asociaţia are în vedere înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea  şi gestionarea în comun a serviciului de salubrizare a localităţilor, precum şi realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional destinate înfiinţării, modernizării şi dezvoltării sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a acestuia.

 

Interesul comun ce stă la baza înfiinţării ADID este interesul general al locuitorilor de pe raza unităţilor administrativ–teritoriale membre pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului de salubrizare din județ, în condiţiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populaţiei şi principiul „poluatorul plăteşte”, atingerea şi respectarea standardelor europene privind protecţia mediului, precum şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico–edilitară aferentă serviciului de salubrizare.

 

Membrii ADID au semnat un acord, denumit Document de poziție, prin care s-a stabilit şi aprobat modul detaliat în care urmează a fi implementat proiectul şi s-a desemnat Consiliul Judeţean Timiş ca beneficiar al proiectului.

 

Membrii ADID  mandatează asociaţia, prin statutul şi actul constitutiv ale acesteia, conform Legii nr. 51/2006 (modificată şi completată prin OUG nr. 13/2008) şi HG nr. 855/2008, pentru a exercita, în numele şi pe seama lor, atribuţiile, drepturile şi obligaţiile ce le revin în legătură cu activităţile privind managementul deşeurilor.

 

Statutul şi actul constitutiv ale asociaţiei sunt conforme cu statutul-cadru, respectiv actul constitutiv-cadru, aprobate prin HG nr. 855/2008, precum cu şi cerinţele Autorităţii de Management, având în vedere că aceste documente instituţionale au fost incluse în aplicaţia de finanţare în baza căreia se primesc fondurile europene.

 

Obiectivele ADID:

  • să elaboreze și să aprobe strategia de dezvoltare a serviciului
  • să monitorizeze derularea proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului
  • să constituie interfața pentru discuții și să fie un partener activ pentru autoritățile administrației publice locale în ceea ce privește aspectele de dezvoltare și de gestiune a serviciului, în scopul de a coordona politicile și acțiunile de interes general
  • să elaboreze și să aprobe caietul/caietele de sarcini și regulamentul/regulamentele serviciului
  • să elaboreze și să aprobe documentațiile de atribuire a contractului/contractelor de delegare și să stabilească condițiile de participare și criteriile de selecție a operatorilor, cu excepția situației atribuirii directe conform prevederilor Legii nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare
  • să încheie contractul/contractele de delegare cu operatorii, în numele și pe seama unităților administrativ-teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare
  • să monitorizeze executarea contractului/contractelor de delegare și să informeze regulat membrii săi despre acesta, să urmărească îndeplinirea obligațiilor asumate de operatori (îndeosebi în ceea ce privește realizarea indicatorilor de performanță, executarea lucrărilor încredințate operatorilor și calitatea serviciului furnizat utilizatorilor) și, în conformitate cu mandatul primit și cu prevederile contractuale, să aplice penalitățile contractuale
  • să identifice și să propună orice acțiuni vizând creșterea oportunităților de finanțare a proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului
  • să îmbunătățească planificarea investițiilor în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului
  • să asigure îmbunătățirea condițiilor de viață ca urmare a înlocuirii și dezvoltării infrastructurii locale să coordoneze implementarea unui management integrat al deșeurilor în județul Timiș, corelat cu Planul Județean de Gestiune a Deșeurilor.
SISTEM INTEGRAT DE MANAGEMENT AL DEŞEURILOR ÎN JUDEŢUL TIMIŞ
Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operational Sectorial Mediu. Investim in mediu. Credem in viitor.
Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro.
Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.